3104 keer bekeken

1491

• donderdag 01 april 2010 @ 21:38

Dag beste Bernardus, dat doet deugd. Ik zal eens kijken in mijn kast of ik het al gekocht heb. De laatste tijd kan ik geen onderscheid meer maken tussen de boeken in mijn kast en de boeken die ik op clubs heb geplaatst. Uit vrees voor dubbele aankopen stel ik diverse aankopen uit om eerst te checken waar ik het boek thuis gezien heb; op PC of in de kast.

Gewijzigd op 2010-04-01 21:38:52
  • woensdag 31 maart 2010 @ 20:27

Goed boek 1491! Ik kreeg het vorig jaar van mijn broer en veel interessants buiten de bekende azteken en inka's. Vooral de nieuwe inzichten over de aankomst van de eerste mensen op het Amerikaanse continent. De jaartallen ben ik even kwijt maar het is aannemelijk dat de eerste 'indianen' zo'n 10.000 jaar eerder arriveerden dan ooit gedacht. De ijstijden bleken toch niet zo'n hindernis. Daarnaast uiterst boeiend om te lezen over de pre-colombiaanse culturen langs aan de bovenaders van de Amazone. Daar zijn in de bodem van de regenwouden oeverloze hoeveelheden keramiek gevonden, die maar op 1 ding kunnen wijzen. Dit gebied wat ooit bewoond en zeker door grote aantallen mensen met een echte cultuur. Enfin. Het boek staat er vol mee. Een aanrader!!!